ALUAN

Agama Ku

Agama Ku

Pesanan

Dari Anas bin Malik r.a. berkata Rasulullah s.a.w. telah bersabda : “ Barangsiapa yang berselawat kepadaku satu kali, maka Allah berselawat kepadanya sepuluh kali dan akan dihapuskan daripadanya dosa dan diangkat baginya sepuluh darjat.
(Muslim)


Isnin, 6 Jun 2016

Bukit Tagar 05062016 by K.G

Perangcangan awal hendak ke Jengka bersama Hairi Spark & abang Mat Nor Subang tetapi terpaksa dibatalkan kerana ada urusan lain yang tidak dapat dielakkan. Aku berhubung dengan abang Lan Kicap Bakawali dan dia mengatakan hendak ke bukit tagar. Seperti biasa aku selalu kelewatan dan aku sms abang Lan yang aku tunggu di luar dan akhirnya kami tidak ke bukit tagar bersama kerana handphone dia tinggal di rumah.

Kebetulan pula Suhaimie balas sms aku yang dia pun nak ikut bersama dan kami pun berdua menuju ke laman target dia. Total tangkapan aku 3 dan suhaime 1



Laman pertama suhaime ada seekor BH suara sedang tinggi menekan tarik akar. Kami masing - masing pasang pikat namun tidak berjaya ditewaskan setelah 2 jam menunggu. Kedengaran seekor BH bersuara kasar tetapi apabila kami himpit BH tu hilang pula. Terus mark laman untuk repeat 2 ekor tadi dilain hari.

Kami masuk ke laman seterusnya, suhaimie nak cuba reward suara kasar yang pernah dia cuba sebelum ini dan aku masuk ke dalam sedikit untuk mencari target baru. Kedengaran bunyi BH menekan suara kasar kendur tanpa melengahkan masa aku terus menurunkan BB Kelab Golf. Laman tanah gambut dan lembut merisaukan sedikit. Kelab Golf menekan 5-6 patah BH sampai namu BH yang lain datang bersuara sedang atas. BH sampai anggar menekan 3-4 patah terus terjun laman, mengangguk 2-3 round terus bungkus.






Laman berikutnya kedengaran BH berdeguk suara sedang (seladang gantung) dan aku terus himpit bawa turun Kelab Golf. Mesin aku buat kerja dengan baik memerap dan dibalas dengan BH tadi, rupanya - rupanya bulih tahan juga bila BH tadi menekan tarik akar dan disambut dengan 2-3 ekor BH yang lain. Bulih tahan juga BH yang lain dengan suaranya kasar tinggi - guk dia jelas dan menekan pun keras. 5 minit berlalu namun BH tidak juga datang dekat dengan laman pikat, masing - masing melambung sana sini atas kelab golf. Hati K.G dah panas menekan rapat sikit dengan selang kuku BH pun sampai. Angguk pun bulih tahan juga BH yang turun ke laman K.G penyudahnya tewas.




Aku cepat - cepat pergi ambih BH dan pasang racik baru di laman yang sama kerana hendakkan yang seekor lagi. Seekor lagi ini memang "A" di telinga aku. Tidak lama mesin aku buat kerja BH itu pun sampai dan turun laman. Permainan pun bermula dengan asakan angguknya dan berlaku pergelutan yang hebat dan mendebarkan. Syukur mesin aku boleh bertahan dan berbalas gasakan BH dan yang menghairan aku adalah BH masih bebas tidak tersangkut racik. Sudah puas berlaga BH tadi naik pergi gasak seekor lagi BH yang lain yang ada gagap 5 patah (dalam hati aku "habis melepas"). Aku pergi tambah lagi satu set racik sebelah belakang Kelab Golf. Sesudah habis bergasak dengan BH gagap 5 patah tu dia patah balik balas dendam pada Kelab Golf. Kali ini dia angguk 1 round sahaja dah tewas dan yang aku peliknya dia tersangkut set racik depan yang tidak kena masa dia bergasak round mula - mula tadi. Syukur dapat juga dan aku nak tengok perkembangannya berapa lama dia nak jadi steady seperti di hutan





Tiada ulasan:

Catat Ulasan