ALUAN

Agama Ku

Agama Ku

Pesanan

Dari Anas bin Malik r.a. berkata Rasulullah s.a.w. telah bersabda : “ Barangsiapa yang berselawat kepadaku satu kali, maka Allah berselawat kepadanya sepuluh kali dan akan dihapuskan daripadanya dosa dan diangkat baginya sepuluh darjat.
(Muslim)


Sabtu, 25 Februari 2012

Tangkapan Pertama BB Merbok

Tarikh : 25 Februari 2012 (Sabtu) 3 Rabiul Akhir 1433
Lokasi : Sungai Choh Rawang
Pikat : BB anak misb 
Tangkapan : Pertama


BB anak ni belum cukup setahun lagi umurnya...kalau tak silap la...bila dh mula rajin berderak...kawe asingkan dalam sangkar, baru masuk sangkar pun rajin jugak berderak. Pantang burung ciak hinggap atas sangkar kuak tendang slalu.... Rezeki jebak lama yang hilang dijumpai kembali. Repair lebih kurang masukkan dia dalam jebak. Aihhhhh duk meratuih & berderak, duk himpit bh idaman...xmau datang la pulak dia. Letak atas anggar dia pun xmau jugak. Himpit hat lain pulak.....zaaaassssss kelepap...




6 ulasan:

  1. tu diaaaaaaaaaa... bungkuih sokmo...

    BalasPadam
    Balasan
    1. baru nok main2 merbok mie....nok beli pikat xberkemampuan hehe

      Padam
  2. Bro Nik....dah menjadi dah merbok tuu..
    tahniah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. baru nak ngajar nangkap khairil...keteh2 jah

      Padam
    2. saya nak carik pikat merbok ada tak nak jual

      Padam