ALUAN

Agama Ku

Agama Ku

Pesanan

Dari Anas bin Malik r.a. berkata Rasulullah s.a.w. telah bersabda : “ Barangsiapa yang berselawat kepadaku satu kali, maka Allah berselawat kepadanya sepuluh kali dan akan dihapuskan daripadanya dosa dan diangkat baginya sepuluh darjat.
(Muslim)


Isnin, 1 Oktober 2012

Sehari Di Parit King

Kiri Adib Jb, Kohjai Jai & Kawe
Assalamualaikum semua pembaca setia blog Pemikat-Tekukur, buat julung kalinya kawe join game memikat tekukur walaupun rasa berat nak turun padang. Kawe sebenarnya tak suka sangat join game kerana ada beberapa perkara yang memang kawe tak suka yang ada dalam setiap game memikat. Oleh kerana jemputan otai2 dan rasa semangat hendak bersama mereka kuat, kawe gagahi jua untuk turut serta.





 Lebih kurang jam 3.30am kawe bertolak dari kajang setelah ambil jaa & abe din dan berhenti minum bersama bro harry botak di hentian rehat ayer keroh dalam jam 4.30am kemudian jam 6.30am kami selamat sampai di lokasi iaitu Taman Budiman Parit Raja. Sarapan pagi telah siap disediakan dan selepas taklimat semua peserta berdesup masuk sawit. Kesian dekat seorang kawan kita dari gombak group Mat yie & ayie filem kerana awal2 pagi lagi pikat dah naik bumbung rumah. Nasib baik dapat tangkap semula.


Seharian duk berusaha untuk merebut gelaran KING akhirnya tewas dengan peserta lain yang buat tangkapan iaitu Mie Lia dari K.L sebanyak 7 ekor, 6 ekor, 5 ekor & kebanyakkan peserta lain buat tangkapan 3 ekor manakala kawe tapau 1 je. Juara merbok disandang oleh Syam Tiga Laman dari Nibong Tebal. Peserta yang buat tangkapan 2 ekor kebanyakkan dapat hadiah saguhati, kawe pulak cabutan bertuah pun tak melekat aduuuuu la kaco. Tapi tak mengapa.....otai kata kalah bermaruah hahahaha.

Gambar tak banyak sebab mood tak berapa rajin nak snap heheh. So rakan2 semua bulih la tengok senario sekitar acara Trip Parit King melalui 5-6 keping gambar yang ada ni.





 Inilah hasil tangkapan pikat kawe.....Kopi "0" jah, kalau dapat hat baik tu bulih la jugak buat pengubat duka hahaha.....ini idak. Bob kerry tau laman last tu ada BH baik.....kena pegi repeat awal ni.



Snap gambar dengan Pakar dulu sekeping, Adib JB Terkukur Selatan.


3 ulasan:

  1. Salam..Tahniah Bro..Amin...
    dapat Jugak Ngan mikat ngan Adib..JB..
    saya x tau laa..biler leh jmp member2 kat pertandingan...
    apa-apa pun tahniah...saya ucapkan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wassalam khairil, xdak hal.....banyak ruang lagi, jika senang2 nnt bulih la join. Utamakan yang wajib dulu.

      Padam