ALUAN

Agama Ku

Agama Ku

Pesanan

Dari Anas bin Malik r.a. berkata Rasulullah s.a.w. telah bersabda : “ Barangsiapa yang berselawat kepadaku satu kali, maka Allah berselawat kepadanya sepuluh kali dan akan dihapuskan daripadanya dosa dan diangkat baginya sepuluh darjat.
(Muslim)


Isnin, 22 Oktober 2012

Koleksi Baru


Masa pergi kem kat kebun bos aku aritu...nampak la 2 ekor ni kat tepi rumah pekerja kebun dia. Pasangan dia dah macam togel dah jadi aku pun plan la nak mintak dari bos aku. Pada malamnya aku jumpa dengan dan nyatakan hasrat untuk ambil jaga burung ni. Dulu burung duk dalam aviary yang besar dan setelah dia jadi macam ni...diorang ambil masuk dalam sangkar kecik ni pulak.

Burung ni namanya CONGO AFRICAN GREY ( CAG ), seekor kebiasaannya orang duk jual rm3000. Anak dia pun orang jual rate rm1500 - rm2000. So sekarang ni cag ni ada dalam jagaan aku & harap - harap ianya kembali pulih serta membiak dengan baik lepas ni. Pasangan dia ni jadi lagu ni disebabkan stress & kebanyakkan spesis ni selalu jadi gini, suka cabut bulu sendiri. Setelah minta pindapat dari beberapa pihak & rujuk dari sumber2 internet akhirnya jumpa jugak cara penyelesaiannya. Harap2 berhasil.

Tekukur " Lawan Tetap Lawan"

2 ulasan: