ALUAN

Agama Ku

Agama Ku

Pesanan

Dari Anas bin Malik r.a. berkata Rasulullah s.a.w. telah bersabda : “ Barangsiapa yang berselawat kepadaku satu kali, maka Allah berselawat kepadanya sepuluh kali dan akan dihapuskan daripadanya dosa dan diangkat baginya sepuluh darjat.
(Muslim)


Isnin, 2 Julai 2012

Ops Bidor

Tarikh : 30 Jun 2012 ( sabtu )
Lokasi : Kg. Bikam Bidor - Ladang Coldstream
Masa : 8.00 am - 5.00 pm
Keanggotaan : 4 orang
Hasil Tangkapan : 8 (semua)

Seperti yang dirancang, kawe & rakan plan nak repeat beberapa BH target dilokasi yang baru. Pukul 6am bertolak dari bukit beruntung rawang dan sampai lokasi lebih kurang jam 8 pagi. Masing2 bawa haluan sendiri. Kawe jumpa sekor yang duk melambung - lambung, berenti dengar ada nguku tongkat. Pasang pikat bh tu lari jauh kebawah bukit. Duk sekejap member datang....9.30am dah bawa hasil 2 ekor. Kawe suruh dia pasang kat bawah.....1/2 jam berlalu ngkuku tongkat berjaya ditawan oleh member.




Kami pun masuk ke dalam lagi, jumpa dengan 2 orang lagi member. Diorang pun dah tapau 2 ekor, tinggal kawe je yang belum menapau. Nak pendekkan cerita....laman ke-3 kawe manapau sekor jam 10.30am. Bh ni sora kasar & ada 2-3 ketul game, minggu lepas member dah gasak tapi tak berjaya.



Nyaris2 lucut.
Dari jam 11am sampai petang tiada hasil, dua laman BH tak turun tapi dah datang tanding dekat pikat makala 1 laman lagi BH tak masuk racik aduiiii. Jam 5.00pm dah berkemas nak balik...dalam perjalanan keluar terdengar SG berdeguk. Apa lagi terus pasang dan tapau dalam masa 15minit sahaja.

4 ulasan:

  1. tapau jua...
    tahniah bang..
    SG hansem tuh bang...
    salam
    jaka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sg tu suara pun bulih tahan..plan nak ikat hehe, tapi muda lagi. masa tangkap dia xbuat game pun

      Padam
  2. nguku tongkat tu lagu mana otai amin??

    *** baru nk blajar ***

    BalasPadam
    Balasan
    1. nguku seperti biasa....hujung dia ada guk

      Padam