ALUAN

Agama Ku

Agama Ku

Pesanan

Dari Anas bin Malik r.a. berkata Rasulullah s.a.w. telah bersabda : “ Barangsiapa yang berselawat kepadaku satu kali, maka Allah berselawat kepadanya sepuluh kali dan akan dihapuskan daripadanya dosa dan diangkat baginya sepuluh darjat.
(Muslim)


Isnin, 11 Jun 2012

Zoo Taiping




Assalamualaikum dan salam sejahtera semua pengikut blog ambo semua.... Asyik-asyik burung, burung, mikat, mikat tak dapat pulak tuh....pikat meragam lagi aduiii.....bawa anak bini jalan-jalan lagi segar minda haha. Kali ni lokasi pilihan ialah Zoo Taiping Perak, apa ada kat sana.....dalam kepala otak nak tengok BURUNG laaa jugak adoiiiii. Nak kata bagus tak la jugak....lagi elok Zoo Melaka dan kalau nak banding dengan Zoo Negara jauh panggang dari api. Sesiapa yang datang dari Perak, Kedah dapat diskaun tiket 50% dari harga asal RM12 untuk dewasa.



Masa ni kawe snap gambar kat kawasan ala - ala afrika yang pihak Zoo buat. Kawasan Zoo tidak la luas sangat...jalan sempit sibuk dengan kereta panjang tu je....tapi jenuh jugak la nak merayap dalam tu. Bagi sesiapa yang nak datang melawat elok naik kereta panjang tu.....my advice la.



Jika anda sampai kawasan Bird Aviary....kat dalam aviary yang besar tu ada banyak tekukur, duk menguku sakan puak2 dia....maklum la xdak pemikat kacau.....bikin panas je haha. Apa yang menarik minat kawe disana ialah jenis2 Parrot....seperti Macaw dan love bird. 

2 ulasan:

  1. berpadan la dgn harga nk masuk klau nk dibandingkan harga tiket zoo negara or melaka...2kali ganda tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nanti Aimy besar.bawa masuk National Zoo pulok

      Padam