ALUAN

Agama Ku

Agama Ku

Pesanan

Dari Anas bin Malik r.a. berkata Rasulullah s.a.w. telah bersabda : “ Barangsiapa yang berselawat kepadaku satu kali, maka Allah berselawat kepadanya sepuluh kali dan akan dihapuskan daripadanya dosa dan diangkat baginya sepuluh darjat.
(Muslim)


Isnin, 26 September 2011

Nok Main Merbok (ketitir) pulok (Tinggal Kenangan)









Dada Belah



Merbok ni kawe dapat dengan racik ranjau jah.....mula tu nok buat pesum....xjadi2, duk dengar dia rajin meratus dalam sangkar pesum lalu kawe asingkan, duk mandi, jemur tiap2 hari.....tak tahu la bila nak jadi pikat. Dibawah ni video dia tapi xdak bunyi dia meratus






Update 26 Sept 2011



Petang Ahad 25 Sept 2011 bb ini dimasukkan kedalam jebak untuk sesi latihan. Sangkut tepi pagar rumah dan ditinggal untuk mengajar tekukur di lokasi yang lain. Setelah pulang dari mengajar tekukur, kawe pergi untuk mengambil bb merbok ini namum tidak kelihatan jebak. Ingatkan jatuh....bila lihat ke tanah nampak bulu bersepah....."aah sudah...ni mesti kena baham oleh sesuatu" Jebak gagal dikesan. Besar kemungkinan disambar burung pemangsa kerana sekitar rumah tiada kucing/anjing/musang. Kawe baru nak ajar2 bb merbok ni, kantau dan jebak pun masih baru lagi.....namum semuanya kini hanya tinggal kenangan. Kena tunggu tahun depan pulak kot - kot ada yang nak berbunyi salah sekor dalam ladung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan